Click here for English translation

EMotサービスプライバシーポリシー


小田急電鉄株式会社(以下、「当社」といいます。)は、業務上使用するお客さま・お取引先等の個人情報について、個人情報保護に関する法令を遵守すべく、個人情報保護方針(内容はこちら。以下、「全社的方針」といいます。)を定めておりますが、当社が運営・提供するアプリケーション「EMot」(以下、「本アプリ」といいます。)及びウェブサイト「EMotオンラインチケット」(以下、「本ウェブサイト」といいます。)によるサービス(以下、「本サービス」といいます。)における、本サービスの利用者の個人情報の取扱いについて、以下のとおり特にプライバシーポリシー(以下、「本ポリシー」といいます。)を定め、全社的方針及び本ポリシーに従い各種対策を確実に実行いたします(全社的方針及び本ポリシーが抵触する場合、本ポリシーが優先するものとします。)。ただし、本サービス上で提供される各種サービス・コンテンツ(以下、「個別サービス」といいます。)を、利用者が利用するに当たり、当社が取得する利用者の個人情報の取扱いについては、個別サービスの利用条件や利用上の注意事項の定め(以下、「個別サービス利用規約」といいます。)に定めるところによるものとします。

 

1条(個人情報取扱事業者)
当社(住所・代表者名はこちらをご参照ください)

2条(個人情報)
「個人情報」とは、個人情報保護法にいう「個人情報」を指すものとし、生存する個人に関する情報であって、当該情報に含まれる氏名、生年月日、住所、電話番号、連絡先その他の記述等により特定の個人を識別できる情報(他の情報と容易に照合することができ、それにより特定の個人を識別することができることとなるものを含みます。)、及び個人識別符号が含まれる情報を指します。


3条(個人情報等の収集方法)
1.
当社は、利用者が本サービスの利用登録をする際、又は本サービスに含まれる特定のサービスを利用する際に、氏名、生年月、性別、電話番号、メールアドレス、クレジットカード番号などの個人情報の入力をお願いすることがあります。また、利用者による本サービスの利用によって、当社は、様々な情報(目的地等のデータ、GPS機能により取得される位置情報、駅名その他の入力情報の履歴、移動経路情報等を含みますが、これらに限られません。)を収集します。なお、当社は、これらの情報を、提携先(本サービスの提供に関連して当社が提携する会社をいい、外部サービス(当社以外の事業者が提供する個別サービスをいいます。以下、同様とします。)を提供する事業者、決済代行会社、連携交通事業者などを含みますが、これに限られないものとします。)から収集することがあります。
2.
当社は、前項に基づき本サービスにおいて取得した情報(以下、「個人情報等」といいます。)を保持する義務を負うものではなく、当社が適切と判断する方法によって破棄することができるものとします。
3.
当社は、本サービスを通して、利用者が閲覧したページのアクセス解析や広告効果測定のためにCookie(クッキー)の機能を利用しています。クッキーは利用者がウェブページを利用した際にブラウザとサーバーとの間で送受信した識別子などを利用者のスマートフォンやコンピューターやタブレットにテキストファイルとして保存しておくことで、利用者の利便性を高めることができるものです。当社では、本サービスの利便性向上のためにクッキーを利用して本サービス内での利用者の行動を分析しています。また、当社外のウェブサイト上で最も適切な広告の表示等を目的に利用する場合があります。ただし、クッキーを通じて収集する情報には、利用者の氏名、メールアドレス、電話番号などの個人情報は一切含まれていません。利用者のブラウザの設定変更でクッキーの受け取りを拒否することができます。ただし、クッキーの受け取りを拒否した場合、本サービスが正しく機能しない、あるいは反応速度が低下する場合がありますので、ご了承ください。 
4. 前項記載の本サービスのクッキー利用に関し、本サービスの利用状況を把握するために、Google社のサービスであるGoogle Analyticsを利用しています。本サービスでGoogle Analyticsを利用しますと、当社が発行するcookieを基にして、Google社が利用者の本サービスの利用履歴を収集、記録、分析します。当社は、Google社からその分析結果を受け取り、利用者の本サービスの利用状況を把握します。Google Analyticsにより収集、記録、分析された利用者の情報には特定の個人を識別する情報は一切含まれません。またそれらの情報は、Google社により同社のプライバシーポリシーに基づいて管理されます。 
5. 利用者は、ブラウザのアドイン設定で、Google Analyticsを無効にすることにより、当社のGoogle Analytics利用によるご自身の情報の収集を停止することも可能です。Google Analyticsの無効設定は、Google社によるオプトアウトアドオンのダウンロードページで「Google Analyticsオプトアウトアドオン」をダウンロード及びインストールし、ブラウザのアドイン設定を変更することで実施することができます。なお、利用者Google Analyticsを無効設定した場合、利用者が訪問する本サービス以外のウェブサイトでもGoogle Analyticsは無効になりますが、利用者がブラウザのアドオンを再設定することにより、再度Google Analyticsを有効にすることも可能です。Google Analyticsの利用規約に関する説明については、Google Analyticsのサイトを、Google社のプライバシーポリシーについては同社のサイトをご覧ください。


Google Analytics利用規約〉 http://www.google.com/analytics/terms/jp.html

Googleのプライバシーポリシー〉http://www.google.com/intl/ja/policies/privacy/  
Google Analyticsのオプトアウトアドオン〉https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=ja


6.
本サービスには、各コンテンツの品質をより向上させる目的で、利用状況に関する統計を取るため、webビーコンを使用しているページがあります。Webビーコンとは、クッキーと一緒に機能し、特定ページに何回のアクセスが行われたかを知るための技術のことです。クッキー同様、Webビーコンを通じて収集する情報には、利用者の氏名、メールアドレス、電話番号などの個人情報は一切含まれていません。

4条(個人情報を収集・利用する目的)
1.
当社は、収集した個人情報等を、全社的方針に定める目的のほか、以下の目的で使用します。
(1)
本サービス及び個別サービス(以下、「本サービス等」といいます。)の提供・運営のため
(2)
利用者からのお問い合わせに回答するため(本人確認を行うことを含む)
(3)
本サービス等の新機能、更新情報、利用者アンケート回答依頼、キャンペーン等及び当社が提供する他のサービスの案内、商品・サービスに関する広告・宣伝のメールを送付するため
(4)
本サービス等に関するメンテナンス、重要なお知らせなど必要に応じたご連絡のため
(5)
本サービスの利用規約や個別サービス利用規約に違反した利用者や、不正・不当な目的でサービスを利用しようとする利用者の特定をし、ご利用をお断りするため
(6)
利用者にご自身の登録情報の閲覧や変更、削除、ご利用状況の閲覧を行っていただくため
(7)
有料の個別サービスにおいて、利用者に利用料金を請求するため
(8)
本サービス等の改善や、本サービス等による影響評価のための調査分析を行うため
(9)
上記の利用目的に付随する目的
2.
当社は利用者の個人情報等を個人を特定できない統計データに加工したうえで、自ら利用し、又は第三者に提供することがあります。


5条(利用目的の変更)
1.
当社は、変更後の利用目的が変更前の利用目的と関連性を有すると合理的に認められる場合に限り、個人情報の利用目的を変更するものとします。
2.
利用目的の変更を行った場合には、変更後の目的について、当社所定の方法により、利用者に通知し、又はウェブサイト等にて公表するものとします。

6条(共同利用)
当社は、本サービスにおいて収集する個人情報等を、以下に定める範囲において共同利用することがあります。
(1)
共同利用する項目
ア氏名、生年月日、性別、住所、電話番号、メールアドレス等、当社に当社所定の書面等で届け出ている利用者の情報
イ振込先金融機関名(コード)、支店名(コード)、口座種別、口座番号、口座名義
(2)
共同利用する者の範囲
当社および当社グループ会社(詳細はこちらをご参照ください。(以下、総称して「小田急グループ」といいます。)
(3)
共同利用の利用目的
ア 小田急グループによるポイントサービス等の優遇サービスの実施
イ 小田急グループが取り扱う商品・サービスに関する情報のお客さま等へのご案内・アフターサービスの提供
ウ 小田急グループが所有する不動産のテナント各店が取り扱う商品・サービスの情報提供・アフターサービスの提供
エ 小田急グループが取り扱う商品・サービスに関する新商品・新機能・新サービス等の開発および市場調査等のアンケート等への使用
オ 小田急グループからお客さま等への取引上必要な連絡および取引内容の確認
カ 小田急グループにおけるお客さま等からのお問い合わせに対する対応
キ 小田急グループの事業活動遂行に伴う支払・請求業務
(4)
共同利用の管理責任者 
当社(住所・代表者名はこちらをご覧ください)


7条(個人情報の第三者提供)
1.
当社は、次の各号に該当する場合を除き、利用者の個人情報を、第三者に提供することはいたしません。
(1)
利用者の同意があるとき
(2)
法令に基づく正式な要求があるとき
(3)
人の生命・身体又は財産の保護のために必要があるとき
(4)
公衆衛生の向上又は児童の健全な育成の推進のために特に必要があるとき
(5)
国の機関若しくは地方公共団体からの正式な協力要請があるとき
(6)
合併その他の事由による事業の承継に伴って提供するとき 
(7)
学術研究機関等に対して提供する場合であって、提供先が学術研究目的で取り扱う必要があるとき(目的の一部が学術研究目的である場合を含み、個人の権利利益を不当に侵害するおそれがある場合を除きます)
(8)利用者への緊急のご連絡など正当な理由があるとき
2.
当社は、本サービスに関連する開発・保守作業の目的の範囲内で、株式会社ヴァル研究所及び株式会社エムティーアイに対して、利用者の個人情報等を提供する場合があります。また、当社は、第4条の利用目的の達成に必要な範囲内で、当社グループ会社及び外部サービスを提供する事業者に対し、利用者の個人情報等を提供することがあります。
3.
前項に加え、株式会社ヴァル研究所及び株式会社エムティーアイは、本サービスに関連する開発・保守作業を日本国外の企業に委託する場合があり、それに伴い、利用者の個人情報等を、当該日本国外の企業に提供することがあります。当社は、関係法令等に照らして必要な手続を行った上で、当該提供を行うものとします。 
4. 利用者が本アプリを利用端末機器にダウンロードし、又は本サービスを利用したときをもって、利用者は第2項に基づく個人情報等の提供に同意したものとします。


8条(保有個人データの開示請求)
1.
利用者は、当社が定める手続きにより、自己の保有個人データおよび第三者提供記録の開示を求めることができます。具体的な方法については第14条に定める「お問合せ窓口」よりお問合せ下さい。ただし、利用者本人又は第三者の生命、身体、財産その他の権利・利益を害するおそれがある場合、本サービスの適正な実施に著しい支障を及ぼすおそれがある場合、他の法令に違反することとなる場合には、開示に応じないことがあります。開示しない決定をした場合には、その旨を遅滞なく通知します。なお、保有個人データおよび第三者提供記録の開示にあたっては、当社が定める手数料を申し受ける場合があります。
2.
前項の定めにかかわらず、履歴情報及び特性情報などについては、保有個人データに該当しない場合、原則として開示いたしません。


9条(保有個人データの訂正および削除)
1.
当社は、利用者から、自己の保有個人データが誤った情報であるという理由により、その訂正、追加又は削除(以下、「訂正等」といいます。)を請求された場合には、遅滞なく、利用目的の達成に必要な範囲内において必要な調査を行います。
2.
前項の調査結果に基づき、その請求に応じる必要があると判断した場合には、遅滞なく、当該保有個人データの訂正等を行うものとします。
3.
当社は、前項の規定に基づき訂正等を行った場合、又は訂正等を行わない旨の決定をしたときは遅滞なく、これを利用者に通知します。


10条(保有個人データの利用停止等)
1.
当社は、利用者から、自己の保有個人データが、利用目的の範囲を超えて取り扱われているという理由、不正の手段により取得されたものであるという理由、不適切な利用が行われているという理由、利用する必要がなくなったという理由、漏えい・滅失・毀損等が生じたという理由その他本人の権利又は正当な利益が害されるおそれがあるといった理由により、その利用の停止又は消去(以下、「利用停止等」といいます。)を請求された場合には、遅滞なく必要な調査を行います。本人から、自己の保有個人データが、第三者提供の制限に違反して第三者に提供されているという理由により、その第三者提供の停止を請求された場合も同様とします。
2.
前項の調査結果に基づき、その請求に応じる必要があると判断した場合には、遅滞なく、当該保有個人データの利用停止等又は第三者提供の停止を行うものとします。
3.
当社は、前項の規定に基づき利用停止等若しくは第三者提供の停止を行った場合、又はこれらを行わない旨の決定をしたときは、滞なく、これを利用者に通知します。
4.
2項にかかわらず、利用停止等又は第三者提供の停止に多額の費用を有する場合その他利用停止等又は第三者提供の停止を行うことが困難な場合であって、利用者の権利利益を保護するために必要なこれに代わるべき措置をとることができる場合は、この代替策を講じるものとします。


11条(本人確認)
当社は、保有個人データの開示、訂正等、利用停止等又は第三者提供の停止の請求に応じる場合などは、個人を識別できる情報(氏名、住所、電話番号、生年月日、メールアドレス、など)により、本人であることを確認します。ただし、本人以外が個人を識別できる情報を入手し使用した場合、当社は責任を負いません。


12条(情報管理および安全措置)
1.
当社は、個人データを適切・厳重に管理し、情報の漏洩や紛失、また不正なアクセスや破壊・改ざんが起きないよう、徹底した安全対策を講じます。
2. 当社は、個人データを適切に取り扱うよう社員に対し教育・啓発活動を実施するなど、前項の安全対策を継続的に実施するための社内体制を構築し、適正な運用を図ります。
3.
当社は、当社は、本サービスにおいて取得する個人情報等について、第4条の利用目的の達成に必要な範囲内において、その取扱いを他の事業者に委託することがあります。このとき、当社は、委託先が個人データを適切に取り扱うことを定めた契約を締結し、定期的にその管理状況を確認します。


13条(プライバシーポリシーの変更)
1.
本ポリシーの内容は、法令その他本ポリシーに別段の定めのある事項を除いて、利用者に通知することなく、変更することができるものとします。
2.
当社が別途定める場合を除いて、変更後のプライバシーポリシーは、本ウェブサイトに掲載したときから効力を生じるものとします。


14条(お問い合わせ窓口)
本ポリシーに関するお問い合わせは、下記の窓口までお願いいたします。


<お問い合わせ窓口>

小田急電鉄株式会社 経営戦略部 
EMot
カスタマーサポート担当
メールアドレス:support@emot.jp

 

EMot Service Privacy Policy

Odakyu Electric Railway Co. (hereinafter referred to as "the Company") has established a Personal Information Protection Policy (click here for details. Hereinafter referred to as the "Company-wide Policy") to comply with the laws and regulations concerning the protection of personal information of customers and business partners used in the course of business.  The following privacy policy (hereinafter referred to as the "Policy") specifically addresses the handling of personal information of users of the "EMot" application (hereinafter referred to as the "App") and the "EMot Online Ticket" website (hereinafter referred to as the "Website") operated and provided by the Company (hereinafter referred to as the "Service"). The Company will ensure that various measures are implemented in accordance with the Company-wide Policy and the Policy (In the event of any conflict between the Company-wide policy and this Policy, this Policy shall prevail.).

However, with regard to the handling of personal information obtained by the Company when users use various services and contents provided on the Service (hereinafter referred to as "Individual Services"), the terms and conditions of use and precautions for the use of the Individual Services shall be governed by the terms and conditions of use of the Individual Services (hereinafter referred to as "Individual Service Terms of Use").

 

Article 1 (Personal Information Handling Business Operator)

The Company (Please click here for the address and name of the representative thereof)

Article 2 (Personal Information)

The term "personal information" shall mean "personal information" as used in the Personal Information Protection Law, and shall mean information about a living individual that can be used to identify the specific individual by name, date of birth, address, telephone number, contact information, or other description contained in such information (information that can be easily cross-checked with other information and thereby used to identify the specific individual). This includes information that can be used to identify an individual and information that contains personal identification codes.

Article 3 (Method of Collecting Personal Information, etc.)

1.     When registering to use the Service or when using certain services included in the Service, the Company may ask users to enter personal information such as name, date of birth, gender, telephone number, e-mail address, and credit card number. In addition, through the use of the Service by users, we may collect various types of information (including, but not limited to, destination and other data, location information obtained by the GPS function, history of station names and other input information, travel route information, etc.). In addition, the Company will use such information to provide the Service to its business partners (meaning companies that the Company partners with in relation to the provision of the Service, which include but not limited to external service providers (meaning individual services provided by businesses other than the Company; the same shall apply hereinafter), payment agents, transportation companies, etc.)

2.     The Company shall not be obligated to retain any information obtained through the Service pursuant to the preceding paragraph (hereinafter referred to as "Personal Information etc"), and may delete such information by any method that the Company deems appropriate.

3.     The Company uses the cookie function to analyze access to pages viewed by users and to measure the effectiveness of advertisements through the Service. Cookies enhance user convenience by storing identifiers and other information sent and received between the browser and server as text files on the user's smartphone, computer, or digital tablet when the user uses a web page. The Company uses cookies to analyze user behavior within the Service in order to improve the convenience of the Service. It may also be used for the purpose of displaying the most appropriate advertisements on external websites. However, the information collected through cookies does not include any personal information such as the user's name, e-mail address, or telephone number. Users can refuse to accept cookies by changing the settings on their browsers. However, please note that if the user refuses to accept cookies, the Service may not function properly or the response speed may be reduced.

4.     With regard to the use of cookies for the Service as described in the preceding paragraph, the Company uses Google Analytics, a service provided by Google, to understand how the Service is used. When Google Analytics is used for the Service, Google collects, records, and analyzes users' usage history of the Service based on the cookies issued by the Company. The Company will receive the results of such analysis from Google to understand how users are using the Service. The information collected, recorded, and analyzed by Google Analytics does not contain any personally identifiable information, and it will be managed by Google in accordance with its privacy policy.

5.     A user can disable Google Analytics in its browser's add-in settings to stop the Company’s use of Google Analytics to collect information about the user. To disable Google Analytics, change the add-in settings in the user’s browser upon downloading and installing the "Google Analytics Opt-Out Add-on" from the Opt-Out Add-on Download page by Google. If the user disables Google Analytics, Google Analytics will also be disabled on websites other than the Service that the user visits, but the user can re-enable Google Analytics by reconfiguring the add-ons in its browser. Please refer to the Google Analytics website for an explanation of the Google Analytics Terms of Use, and to the Google website for Google's privacy policy.

[Google Analytics Terms of Service] http://www.google.com/analytics/terms/jp.html

[Google's Privacy Policy] http://www.google.com/intl/ja/policies/privacy/

[Google Analytics opt-out add-on] https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=ja

6.     Some pages in the Service use web beacons to collect usage statistics for the purpose of further improving the quality of each content. Web beacon is a technology that works in conjunction with cookies to determine how many times a particular page has been accessed. Same as cookies, the information collected through web beacons does not include any personal information such as the user's name, e-mail address, or telephone number.

Article 4 (Purpose of collecting and using personal information)

1. In addition to the purposes set forth in the Company-wide policy, the Company will use the collected personal information, etc. for the following purposes.

(1) To provide and operate the Service and Individual Services (hereinafter referred to as the "Service etc.")

(2) To respond to inquiries from users (including to confirm the user identity)

(3) To send e-mail notifications regarding new features, updates, user survey requests, campaigns, and other services provided by the Company, as well as advertisements and promotions regarding products and services.

(4) To notify necessary maintenance, important notices, etc. related to the Service etc.

(5) To identify users who violate the Terms of Service or Individual Service Terms of Use, or who attempt to use the Service for fraudulent or unfair purposes, and to refuse their use of the Service.

(6) To allow users to view, change, or delete their own registration information, or view the status of their usage.

(7) To bill users for Individual Services of which fees are charged.

(8) To conduct research and analysis to improve the Service and evaluate the impact of the Service etc.

(9) Purposes incidental to the above purposes of use.

2. The Company may process users' Personal Information etc. into non-personally identifiable statistical data and use or provide it to third parties.

Article 5 (Change of Purpose of Use)

1.    The Company shall change the purpose of use of personal information only when the changed purpose of use is reasonably considered to be relevant to the purpose of use before the change.

2.    In the event of a change in the purpose of use, the Company shall notify the user of the purpose of use after the change or publicly announce such change on its website, etc., in a manner prescribed by the Company.

Article 6 (Joint Use)

The Company may share the Personal Information etc. collected in the Service to the extent set forth below.

(1)  Items to be shared

(a)  User information such as name, date of birth, gender, address, telephone number, and e-mail address that has been notified to the Company in writing, etc. prescribed by the Company.

(b)  Name (code), branch name (code), account type, account number, and account name of the financial institution to which the money is transferred.

(2)  Scope of joint use

The Company and its group companies (for details, please click here) (hereinafter collectively referred to as "Odakyu Group").

(3)  Purpose of joint use

(a)  Implementation of point services and other preferential services by the Odakyu Group.

(b)  Providing customers and others with information on products and services handled by the Odakyu Group and after-sales services.

(c)  Provision of information and after-sales service on products and services handled by tenant stores of real estate owned by the Odakyu Group.

(d)  For use in the development of new products, new functions, new services, etc., and market research and other questionnaires, etc., relating to products and services handled by the Odakyu Group.

(e)  Contact necessary for transactions from the Odakyu Group to customers, etc. and confirmation of transaction details.

(f)   Responding to inquiries from customers and other parties within the Odakyu Group.

(g)  Payment and billing services in connection with the performance of the Odakyu Group's business activities.

(4)  Party responsible for management of joint use

The Company (Please click here for the address and name of the representative thereof)

Article 7 (Provision of Personal Information to Third Parties)

1.    The Company will not provide personal information of users to third parties, except in the following cases.

(1)  When the user has given consent.

(2)  When there is an official request based on laws and regulations.

(3)  When it is necessary for the protection of human life, body, or property.

(4)  When especially necessary to improve public health or promote the sound development of children.

(5)  When there is an official request for cooperation from a national agency or local government.

(6)  When the personal information is provided accompanied with the succession of business due to merger or other reasons.

(7)  When the personal information is provided to a group or organization aimed at academic studies and researches and the recipient needs to handle it for academic studies and researches purposes (including cases where part of the purpose is for academic studies and researches purposes, but excluding cases where there is a risk of unjustified infringement on individual rights and interests).

(8)  When there is a justifiable reason, such as an emergency contact to the user.

2.    The Company may provide Personal Information etc. of users to Val Laboratory Corporation and MTI Ltd. within the scope of development and maintenance work related to the Service. In addition, the Company may provide personal information to group companies and external service providers to the extent necessary to achieve the purposes of use described in Article 4.

3.    In addition to the preceding paragraph, Val Laboratory Corporation and MTI Ltd. may outsource development and maintenance work related to the Service to companies outside of Japan, and may provide the Personal Information etc. of users to such companies outside of Japan. The Company shall take the necessary procedures in accordance with the relevant laws and regulations before providing such information.

4.    When a user downloads the App to his/her terminal device or uses the Service, the user agrees to the provision of personal information, etc. based on Paragraph 2.

 

Article 8 (Request for Disclosure of Retained Personal Data)

1.     Users may request disclosure of their own retained personal data and records of provision to third parties in accordance with the procedures set forth by the Company. For specific procedures, please inquire at the "Inquiry Desk" provided in Article 14. However, in cases where there is a risk of harm to the life, body, property, or other rights or interests of the user or a third party, or if there is a risk of significant hindrance to the proper implementation of the Service, or if disclosure would violate other laws or regulations, the Company may not respond to the request. If the Company decides not to disclose the information, the Company will notify to that effect without delay. Please note that the Company may charge a fee determined by the Company for the disclosure of retained personal data and records of provision to third parties.

2. Notwithstanding the preceding paragraph, historical information and characteristic information, etc., will not be disclosed in principle if they do not fall under the category of retained personal data.

 

Article 9 (Correction and Deletion of Retained Personal Data)

1. When a user requests correction, addition, or deletion of his/her retained personal data (hereinafter referred to as "Correction etc.") on the grounds that such data is incorrect, we will, without delay, conduct the necessary investigation within the scope necessary to achieve the purpose of use.

2. If, based on the results of the investigation in the preceding paragraph, it is deemed necessary to comply with the request, the Company shall correct, etc. the retained personal data in question without delay.

3. When we have made corrections, etc. based on the preceding paragraph, or when we have decided not to make corrections, etc., we will notify the user of this without delay.

 

Article 10 (Suspension of Use of Retained Personal Data, etc.)

1.    The Company will conduct the necessary investigation without delay if a request by a user is made to suspend the use or delete the user’s retained personal data (hereinafter referred to as "Suspension of Use etc.") for reasons that may harm the rights or legitimate interests of the user, including without limitation, for that it is handled beyond the scope of the purpose of use, that it was obtained by wrongful means, that it is used inappropriately, that it is no longer necessary to use, and that it has been leaked, lost, damaged, etc. The same shall apply to a request from an individual to stop the provision of his/her retained personal data to a third party on the grounds that such data is being provided to a third party in violation of restrictions on the provision of such data to a third party.

2.    If, based on the results of the investigation set forth in the preceding paragraph, the Company determines that it is necessary to comply with the request, the Company shall, without delay, implement the Suspension of Use etc. of the retained personal data concerned or suspend the provision of such data to a third party.

3.    When the Company implements the Suspension of Use etc. or provision to a third party based on the provisions of the preceding paragraph, or when the Company decides not to do so, the Company will notify the user of this without delay.

4.    Notwithstanding the preceding two paragraphs, in cases where it is difficult to implement the Suspension of Use, etc. or the provision to a third party due to the large amount of costs involved in such suspension or the provision to a third party, and in cases where alternative measures necessary to protect the rights and interests of the user can be taken, such alternative measures shall be taken.

Article 11 (Identification)

When responding to a request for disclosure, Correction etc., Suspension of Use etc., or suspension of provision to a third party of retained personal data, the Company will confirm the identity of the individual by using personally identifiable information (name, address, telephone number, date of birth, e-mail address, etc.). However, the Company will not be responsible for any personally identifiable information obtained and used by anyone other than the individual concerned.

Article12 (Information Management and Security Measures)

1.    The Company will manage personal data appropriately and strictly, and will take thorough security measures to prevent information leakage, loss, unauthorized access, destruction, or falsification.

2.    The Company shall establish an internal system to continuously implement the safety measures described in the preceding paragraph, including education and awareness-raising activities for employees to handle personal data appropriately, and shall ensure that such measures are properly implemented.

3.    The Company may outsource the handling of Personal Information etc. obtained in the Service to other business entities to the extent necessary to achieve the purposes of use as described in Article 4. In such cases, the Company will enter into a contract stipulating that the entrusted party will handle the personal data appropriately, and will periodically check the management status of the entrusted party.

Article 13 (Changes to Privacy Policy)

1.    The contents of this Policy may be changed without notice to users, except as otherwise provided by law or otherwise in this Policy.

2.    Unless otherwise specified by the Company, the revised Privacy Policy shall take effect from the time it is posted on the Website.

Article 14 (Contact for Inquiries)

Please direct any inquiries regarding this policy to the following contact point.

<Contact for Inquiries>

Management Strategy Department, Odakyu Electric Railway Co. Ltd.,

EMot Customer Support

E-mail address: support@emot.jp